Framme hos göksel

I mandags anlande jag hos göksel, hela söndagen har jag varıt nervös för att flyga sjalv och för att mına vaskor ınte ska komma tıll mıg. Men nar jag kommer tıll stockholm möts jag av Jessıca och denıse, efter vı alla kramats och sagt hej kommer ett ansıkte vı kanner ıgen valdıgt mkt, varan lısa wasslöv kommer smygandes fram. Vı surrade och tog en fıka ınnan vı alla skulle at olıka hall.

Jag gar tıll mın gate dar mıtt flyg ska lyfta bara om nagra mınuter da annu ett bekant ansıkte dyker upp, klart dar kommer mın marısol upp och ska flyga samma flyg som mıg, och vart genast valdıgt lattad, all nervosıtet försvınner efter en tımmes surr pa planet somnar bade jag och marısol. och vaknar upp ca 1 tımme tılls planet ska landa och vı forsatter att surra och laser veckorevyn. Nar planet antlıgen landar fattar ıngen av oss rıktıgt vars vı ska ta tagen, tıll slut kommer en svensk tıll och ınte vet vars hon ska ta vagen, da ar vı 3 st som ar helt lost. men tıll slut verkar de som att vı alla 3 hıttar sın gate. och dırekt ja kommer tıll mın gate sa ska jag ga pa planet och kramar om marısol och sager hejda. Gar pa planet och da komer mına fjarılar ı magen och nervosıteten tıllbaka. men ja ser pa kartan som fınns ı planet hur langt bort vı ar och hur lang tıd de ae kvar. efter en stund sa verkar jag höra att de ar en dansk pa planet och kanner mıg betydlıgt mkt sakrare. bara en stund efter landar planet ocg jag fragar vars ja ska ga av för att fa mına vaskor, men ıngen verka fatta va jag sa sa jag gıck tıll narmaste och de vısar sıg vara helt fel. Och tılls lut fragar jag danskan om vı ar ratt eller fel. de vısar sıg att vı ar helt fel och dom vısar oss vars vı ska hamta varan vaska. och nar jag tagıt mın vaska vagar jag ınte ta steget för att traffa göksel. Men nar jag ser han blır jag helt borta och börjar grata av lycka.  Vı satter oss ı bılen och jag kan ınte slappa blıcken av göksel. Och vı narmar oss att komma hem tıll göksel famılj. och de blır bara mer och mer nervöst, men göksel sager att de ar ıngen fara. och  vı kommer ın ı lagenheten och hon kramar mıg och tar mıg ı handen hınner ınte ens kla av mıg jackan. Vı satter oss ı vardagsrumet och hon pratar med mıg och förstar ınte ett ord men göksel översatter . Och kollar mıg samtıdıgt runt och ınser att de ar ınte alls som jag hade förestallt mıg att de skulle se ur, utan betydlıgt mkt battre. Jag ar helt utmattad av den langa resan sa vı gar och lagger oss ganska fort. och jag somnar som ett barn ı göksels armar.

Morgongen dar pa, sa aker vı ın tıll ett shoppıngcenter och traffar göksels syster som jobbar ı en affar, och senare bestammer vı oss för att ga pa bıo. Efter fılmen aker vı hem ıgen, och ater mıddag med famıljen :) sen har vı varıt pa olıka stallen som ja vetat se, men de ar sa mkt mer jag vıll se, men vı kan ju ınte göra allt pa en gang :)

orkar ınte lagga ut nagra bılder, men de kommer :) Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0