godis och mat

Sitter här och tänker på en stor svensk godis påse, känns som att ja skulle kunna döda för att få en godispåse i handen just nu, samma gäller ett skrovmål med massor av smällt ost och dressing. Här i turkiet får ja gotta mig med nötter och ett glas cola.  Det är de enda ja saknar när jag bor i turkiet, men som tur var så ska mamma min ta med en stor godispåse till mig när hon kommer, och tro mig jag längtar bara mer tills hon kommer nu. Ursch va ja ska gotta mig med godis då! :)

Och sen tänkte ja skriva lite fakta om Kayseri.
Som sagt de är ju absolut inte lagligt att dricka alkohol här i kayseri på restauranger, de finns väldigt små affärer som säljer alkohol. Men tycker själv att de är ganska störande att man inte kan gå någonstans för att ta ett glas vin och sitta och surra med älsklingen, utan man måste köpa en öl och sitta i bilen att dricka, rätt sexigt heller hur, så de har inte blivit mkt alkohol för våran del. Och sen är de ju utan respekt att dricka alkohol inför föräldrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0